دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۷ - ۰۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: در صورت حل موضوع بازنشستگی کارکنان بانک‌ها، بانک‌ها تا پایان تابستان امسال وارد بورس می‌شوند.

غلامرضا حیدری کردزنگنه - رییس سازمان خصوصی‌سازی - با بیان این مطلب در گفت‌و‌گو با واحد مرکزی خبر افزود: البته واگذاری سهام بانک‌ها در بورس، پس از واگذاری پالایشگاه نفت اصفهان و شرکت مخابرات انجام خواهد شد.

وی در ادامه تصریح کرد: امسال در ادامه واگذاری‌ها به بورس بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پالایشگاه‌ها، شرکت مخابرات و بانک‌ها به طور کامل وارد بورس می‌شوند.

حیدری کرد زنگنه در خصوص واگذاری بانک‌ها گفت: اساسنامه آنها در مجمع واگذاری شرکت‌ها به تصویب رسیده و مشکلی که پیش روست، وضعیت بازنشستگی کارکنان بانک است که در صورت حل این مشکل پس از تایید مسئولان مجمع تا آخر تابستان بانک‌های مورد نظر وارد بورس می‌شوند.

وی در خصوص مصوبه هیات دولت برای پرداخت ۳۰۶ میلیارد تومان از سهام فولاد مبارکه به عنوان جایزه صادراتی افزود: این میزان تخصیص داده شده و قرار است پس از اعلام سازمان توسعه تجارت به سازمان خصوصی‌سازی، این سازمان اقدام لازم را برای انتقال سهام انجام دهد که در حال حاضر محقق شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: به مرور بر اساس فهرست‌هایی که از طرف سازمان توسعه تجارت به دست ما می‌رسد این نقل و انتقالات انجام خواهد گرفت.

کرد زنگنه در خصوص واگذاری‌های انجام شده در سالهای ۸۶ و ۸۷ به میزان ۳۰۶ میلیارد تومان از سهام فولاد مبارکه اشاره کرد و گفت: یک بلوک از این سهام معادل سهام چندین شرکت است و بهترین سهمی است که تا به حال در بورس عرضه شده است و برای سرمایه‌گذار همراه با ارزش افزوده خواهد بود.

کد خبر 58548

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز